Detta inlägget innehåller annonslänkar

Jag har varit så himla dålig på att visa upp mina inköp. Det är något av de roligaste jag vet så därför tänkte jag börja med det igen. Och vad passar då inte bättre än att visa upp min nya jacka som jag är kär i. Jag var så himla osäker på om jag skulle beställa den eller inte. Men nu i efterhand är jag så himla glad att jag gjorde det.
”Behöver jag säga att jag är så taggad inför hösten nu”
Den var så himla mycket snyggare i verkligheten. Jag som är en sucker för detaljer vet knappt vart jag ska ta vägen för det finns så många på denna. Min största oro var att den skulle vara tung. Vissa av mina kappor här hemma är så tunga att det blir jobbigt att ha dom på sig, men denna är lätt som en fjäder. Den var dock mycket tunnare än vad jag hade förväntat mig men eftersom att hela insidan är full med den mjuka fejk ullen så lär den hålla mig varm trots allt.

Jag kommer styla den tillsammans med mina stickade tröjor. Tror den kommer gå riktigt bra ihop med mina kängor från Duffy som jag köpte förra året. Tänker att man både kan styla upp den och ner beroende på vilket mood man har för dagen. Den lär vara lika snygg till ett par träningskläder som till ett par snygga boots och den stickad tröja.
”Det ska bli så himla kul att fotografera outfits i denna”
Den känns lite stel men jag tror den är i ett sånt material att den bara blir mjukare ju mer man använder den. Köpte den på Zara som förövrigt alltid ha snygga höstkläder. Tråkig nog tycker jag att jackorna för oss tjejer är så himla korta och tajta. Förstår inte hur dom tänk att man ska kunna ha på sig en tjock stickad tröja under något sånt? Jag är så nöjd med min nya jacka. Kan vara ett av mina bästa köp detta året.












Trots att det ligger lite snö på marken så börjar man se tecken på att våren är på väg. Det är ljusare mot kvällarna, fåglarna kvittrar och de första vårblommorna har börjat växa sig upp. När vi var ute och fotograferade denna outfiten så var det första gången på länge som jag inte frös och hade jag inte ens någon jacka med mig.

Rosa har varit min favorit färg i många år. En färg som passar till det mesta men jag måste erkänna att jag kan tycka det är lite svårt hur man ska styla ceriserosa jämfört med pastellrosa eller babyrosa.






Under vintern så har jag verkligen försökt att fotografera outfits. Men när vi aldrig fick en riktig vinter utan mest slask och lera så försvann transpirationen väldigt fort. Jag tycker det är betydligt enklare och roligare att fotografera outfits på sommaren när man kan använda sig av naturen. Det är så fruktansvärt svårt att hitta bra platser att fotografera på under vintern. Alla träden ser så nakna ut, allt är grått och tråkigt. Men samtidigt som våren börjar ge sina små tecken så börjar även inspirationen att komma tillbaka.