Jag har köpt lite nya sminkprodukter

Innehåller reklamlänkar för Asos.se & Sephora.se
Jag har köpt lite nya sminkprodukter

Jag har köpt lite nya sminkprodukter

I år så står blush och läppar som fokus för mig. Tänk att det finns så många olika nyanser av rosa. Världens bästa färg haha. På läpparna så har jag börjat prova en del nya märken vilket är roligt. Det finns så ofantligt många olika märken när det kommer till läpprodukter så det känns som att jag har mycket att utforska. På bilden så har jag min nya blush, Revolution – Highlight Icon Palette i färgen Pink Posse. Behöver jag ens säga att jag älskar den? Är den bättre än NYX Buttermelt Glaze Highlighter Stix? Nej men absolut inte långt ifrån. Allt handlar om vilken nyans man är ute efter. Men otroligt fin färg som kommer användas mycket i sommar.

Jag har köpt lite nya sminkprodukter

Sen har jag köpt min första produkt från Huda Beauty. Det var på tiden! Huda Beauty är jätte stort i USA men verkar inte lika populärt här i Sverige. Jag vet ingen Svensk influencer som använder deras produkter? Huda Beauty – Lip Contour 2.0 i färgen, Muted Pink. Färgen var lite mörkare än vad jag hade tänkt mig. Jag vet inte om det är för att jag har väldigt röda läppar. Borde kanske testa att ta lite foundation eller concealer på läpparna innan. Har köpt ett jätte fint nude läppstift (som var svin dyrt…) som jag hoppas kommer ge mig den där nude färgen som jag vill ha.

Ska göra läpparna fylligare

Sen beställde jag även KIKO Milano – Lip Paradise. Läppmask som ska göra läpparna fylligare. Lever den upp till det? Jag märker ingen skillnad på mina läppar. Men vet ni? Det gör mig inget för jag älskar Kiko Milanos läppglans. De är så otroligt återfuktande utan att vara kletiga. Denna hade också en otroligt fin rosa nyans som jag gillar. Har ni inte testat detta märket så rekommenderar jag det verkligen.

Jag har köpt lite nya sminkprodukter

Sist men absolut inte minst Tarte – Go with the faux freckle stamp. Jag älskar denna så mycket. Det är verkligen värd varje krona! Tack vare att den har fem piggar så ser fräknarna mycket mer naturliga ut. Det enda som stör mig är att man måste doppa den efter varje applicering. Men med tanke på hur bra den är så är den värt det. Fräknarna sitter hela dagen och ger ett så fint resultat.

Rosa blommig klänning från Hollister

Innehåller reklamlänkar för Asos.se
Rosa blommig klänning från Hollister

Rosa blommig miniklänning

Love at first sight! Ni vet att jag håller på och bygger upp en helt ny garderob i och med min viktnedgång. Och det bästa med att gå ner i vikt är att jag äntligen kan ha på mig det som jag vill ha på mig. Ni kommer förmodligen aldrig se mig i en oversized tröja igen. Missförstå mig inte, jag älskade mina oversized tröjor. Men idag ser min stil helt annorlunda ut. Och jag sa redan i början av detta året att jag vill köpa en massa rosa klänningar, gärna med blommor. Så förstå min lycka när jag hittar denna klänningen från Hollister.

Rosa blommig klänning från Hollister

Vit | Gul | Marinblå | Blå

Jag såg att Asos hade fått in klänningen i en massa färger! Det som är så bra med denna klänningen är att den har inbyggda shorts. Den är kort men i och med skortsen så behöver man inte vara rädd för att flasha. Jag älskar också de detaljerade axelbanden, den öppna ryggen och att den har fickor! Materialet känns lyxigt och jag vet att jag kommer bo i denna klänningen i sommar.

Sommarnyheter från Asos

Innehåller reklamlänkar för Asos.se
Sommarnyheter från Asos

Levi’s jeansjacka | Levi’s demin topp | Arket jeansjacka

Jag är verkligen ingen jeans tjej men jag föll verkligen för dessa. Hade en jeansjacka som jag köpte från Rebecca Stellas kollektion för många år sedan och jag ångrar än idag att jag gav bort den. Hade älskat att använda den dag. Tycker jeansjackor är så snygga att ha över klänningar på sommaren.

Sommarnyheter från Asos

Sommarnyheter från Asos

Levi’s baggy daddy jeans | Levi’s bootcut jeans

Och ni vet att jag inte äger några byxor eller jeans men jag fastnade för dessa. Speciellt de till höger. Dock så passar jag tyvärr inte i jeans då jag är så kort samt knappt har några ben. Men de ser så sköna ut och jag har alltid älskat baggy jeans.

Grön miniklänning | Vit miniklänning | Vit miniklänning i spets

Tre olika klänningar för tre olika tillfällen. Jag har shoppat loss ordentligt denna helgen. Men har verkligen hittat så fina plagg som jag älskar. Nu längtar jag så otroligt mycket efter sommaren. Vi kommer få lite varmare temperaturer denna veckan men inte tillräckligt varmt för att gå barbent än.

Sommarnyheter från Asos

Vit maxikimono i spets | Vit blommig maxiklänning | Ballerina | Väska

Dessa klänningarna är perfekta att ha på en beach club. Jag är inte mycket för långklänningar då jag är alldeles för kort. Allt är så långt på mig. Men jag älskar dessa två. Så himla snygga. Och jag föll även för dessa sandalerna och väskan.

1 December är här | Öppnar första luckan i min julkalender

Reklamlänkar för Asos.se & Glowid.se
1 December är här | Öppnar första luckan i min julkalender

GlowId har hela 30% rabatt på alla produkter / Min super söta pyjamas

Nu var det länge sedan sen jag uppdaterade här om man bortser från mina Youtube videos. Jag är så trött. Min hjärna har redan gått på julledighet och jag kämpar mig igenom de sista veckorna just nu. Enligt NC så ska jag få min mens om exakt en vecka och jag blir alltid så fruktansvärt trött dagarna innan. På Lördag har jag använt appen i 1 månad men tänker att jag gör en utvärdering i Januari/Februari.

Öppnar första luckan i min julkalender

Jag har jobbat non stopp detta året. Ingen semester och knapp några lediga dagar alls. Men nu efter Julafton så tänkte jag faktiskt ta ledigt på riktigt. Jag känner att jag verkligen behöver det. Inga tider att passa, inga måsten utan bara ta dagen som den kommer. Detta är min sista vecka tillsammans med Solveig och i början av Januari så slutar även Fia. Jag har fått in en ny vovve i företaget som heter Jax och är en liten corgi. Han kommer ta över Solveigs tid vilket är toppen för då kommer jag förhoppningsvis kunna ta ut lön som planerat nästa år.

1 December är här | Öppnar första luckan i min julkalender
1 December är här | Öppnar första luckan i min julkalender

Hela helgen bestod av att julpynta hela lägenheten. Jag tror aldrig jag har julpyntat så här sent? Jag brukar alltid ta upp allt den 1 November men i år så har jag verkligen inte haft någon ork. Så någon vila i helgen blev det inte. Allt tar också så mycket längre tid när man ska filma. Men nu är vi nästan klara. Bara den stora granen kvar. Hade beställt ljusrosa julpynt till granen men de kom och var ceriserosa… Så jag fick skicka tillbaka de paketet och beställa nytt. Det kommer ta flera dagar att redigera den videon då jag filmade med tre olika kameror.

Vi har köpt alla julklapparna nu vilket är så skönt! Nu behöver jag bara slå in allt och jag tror även att jag äntligen har hittat den perfekta outfiten att ha på Julafton. Fick notis att jag hade ett paket att hämta ut men är lite osäker på vad som är i det då jag har 3-4 paket från Asos på ingång haha. Ni missar väl inte deras Cyber Monday idag? Jag har inte ens vågat gå in och kolla för nu räcker det med shopping för min del. Och det bästa med att det är 1 December idag är att jag får öppna första luckan i min julkalender från GlowId.

1 December är här | Öppnar första luckan i min julkalender

Saturday Skin
Yuzu Vitamin C Lip Mask

Saturday Skin
Yuzu Vitamin C Lip Mask

Yuzu Vitamin C Lip Mask har en pudding liknande konsistens som ger intensiv återfuktning och bidrar till mjukare läppar över natten eller när du är på språng! Rik på vitamin B5, vitamin C, mjukgörande medel från växtriket och yuzu peel oil. Tillsammans verkar dessa för att synbart förbättra torra, spruckna läppar. Den har en rik och mjuk formula som ger intensiv återfuktning och reparerar spruckna läppar effektivt.

Jag ser så mycket fram emot att testa denna för jag har alltid så torra läppar nu på vintern. Är så dålig också på att komma ihåg att använda min läppolja från Kiko Milano. Dock älskar jag oljan från Kiko Milano och jag vill testa fler av deras produkter. Men det som är så bra med Yuzu Vitamin C Lip Mask är att jag kan applicera den precis innan jag ska lägga mig så kan den verka under natten. Kommer naturligtvis att återkomma med en recension.

En Fredag full med jobb

Innehåller reklamlänkar för Asos.se
En Fredag full med jobb

Skor – SEQWL  | Strumpor – Asos Design | Kjol – Stradivarius | Tröja – Asos Design | Väska – Zara

Som jag älskar denna outfiten. Jag har aldrig varit en kjoltjej tidigare men nu är det de enda plagget som jag vill ha på mig. Trivs så himla bra och älskar att jag kan kombinera kjolen med alla mina nya tröjor. Denna kjolen har inbyggda shorts vilket är ett plus med tanke på hur kort den är. Tröjan älskar jag så mycket så jag köpte en i rosa också. Då jag aldrig använder strumpbyxor så känns det som ett super bra alternativ att använda höga strumpor. Skorna syns inte så jätte bra på dessa bilderna men de var så bekväma. Är så glad att jag köpte dom!

En Fredag full med jobb

Ikväll ska min man på AW så jag blir ensam hemma. Har naturligtvis laddat med revben vilket jag alltid gör när han ska på AW haha. Vi bryter inte traditioner! Jag har en massa jobb som jag måste få gjort idag. Planen är att vara ledig i helgen och det innebär extra arbete för mig ikväll istället. Jag minns inte ens när jag var ledig senast? Men känner att jag verkligen behöver det. Hoppas att ni får en fin helg.