Snart halvvägs i min viktresa | Trött på andras ursäkter

Nu händer det grejer! De senaste 2 veckorna så har jag gått ner 2 kg. I början av min viktresa så gick jag ner fort men sen vänjer sig kroppen vid att ligga på kaloriunderskott samt all träning. Sen flera månader tillbaka så har jag gått ner ca 1,5 kg i månaden. Mentalt så har jag vant mig. Jag försöker fokusera på att behålla de musklerna som jag har lyckats bygga. Det är väldigt svårt att behålla muskler när man går ner i vikt. Så därför har jag lagt mitt fokus på det istället för att fokusera på siffrorna på vågen. Men nu har det äntligen släppt.

Snart halvvägs i min viktresa | Trött på andras ursäkter

Snart halvvägs i min viktresa

Jag har fortfarande svårt att ta in hur otroligt mycket min kropp har förändrats. Ibland känner jag mig så liten och ibland känner jag mig fortfarande jätte fet. Nu är det bara några få kg kvar tills jag har kommit halvvägs i min viktresa. Det känns helt galet! Det har tagit lång tid (över 1 år) men denna resan är så otroligt viktig. Det är under resans gång som man lär sig hur man lever ett hälsosammare liv. Det är därför inga dieter fungerar. För du lär dig aldrig att ha tålamod, disciplin, kunskap, förståelse och styrka. Att gå ner i vikt är så mycket mer psykiskt än vad många tror.

Det var kämpigt i helgen

Denna helgen som precis passerat så fick jag kämpa, för allt jag kunde tänka på var mat. Jag ville äta precis hela tiden. Inte onyttigt men jag ville äta mat. Det är vid såna tillfällen som man verkligen sätts på prov. Är viljan till ett hälsosammare liv starkare än viljan att äta. Och det handlar inte om att jag svälter mig själv, absolut inte! Det handlar om att ha disciplin!

Trött på andras ursäkter

Det är därför jag blir så trött på alla som hela tiden kommer med ursäkter. ”Jag har inte tid, jag har så mycket annat att göra, önskar att jag hade lika mycket ork som du”. Vi alla har 24 timmar på ett dygn. Jag har sovit i 6 timmar och 43 minuter idag. Gymmat i 1,5 timma, gått 1,3 mil totalt inkl två hundpromenader, gjort sysslor så som att tvätta (i tvättstugan för vi har ingen egen tvättmaskin), vikt all tvätt, plockat undan, tömt och fyllt diskmaskinen. Lagat mat, svarat på mail, svarat på kommentarer, gått igenom statistik, tidsinställt blogginlägg, textat Youtube video och tidsinställt den.

Jag har inte mer tid än någon annan

Jag väljer bara att prioritera min hälsa. Klockan är 21:45 nu och jag sitter fortfarande och jobbar. Jag jobbar ca 9-12 timmar varje dag, 7 dar i veckan. Det tar aldrig slut när man driver eget företag. Därför klarar jag inte av när jag hör ursäkter om att man inte kan avsätta 3 timmar i veckan till att träna och ta hand om sig själv. Jag förstår inte hur man kan se träning som ett straff när det i själva verket är en investering i sig själv.

Så mycket har jag gått ner på 1 år

Den 1 Maj 2024 började jag en resa som skulle förändra mitt liv för alltid. Efter att ha varit överviktig hela mitt liv så var det dags att en gång för alla bli den personen som jag alltid har förställt mig att jag är i mitt huvud. Jag började räkna kalorier och i över 1 års tid har jag legat på ett kaloriunderskott vilket har resulterat i att jag har gått ner hela två klädstorlekar. I denna videon berättar jag om min resa och jag hoppas att jag kan inspirera dig till att börja din egna resa oavsett om det är att bygga muskler, gå ner i vikt eller bara ett leva mer hälsosamt liv.

Och igår kom dag som jag längtat efter så himla länge!

Vi åt på Vapiano när vi var i Göteborg. Jag har inte ätit där på säkert 10 år? Minns när alla bloggare sprang dit och åt hela tiden. Nu slipper man stå i den långa kön som var förr. Det är bara att ta ett bord och beställa maten via en QR kod. Så smidigt och bra. Maten var helt okej. Jag är inget fan av pasta men min sambo älskar det.

Jag har nog aldrig haft en så händelserik Påsk som detta året. Varje dag har varit fullbokad men samtidigt så har vi haft så roligt. I Söndags åkte vi ner till Göteborg igen. Känns som att vi hänger där varje vecka nu. Vi hade lite ärenden och sen gick vi och kollade i butiker. Väldigt mysig dag. Jag och min sambo har alltid varit rätt dåliga på att hitta på saker. Vi har hela tiden tänkt att vi måste spara pengar. Men fan va skönt det är att få leva lite också. Skapa fler minnen än att man bara sitter hemma.

Och igår kom dag som jag längtat efter så himla länge!

Och igår kom dag som jag längtat efter så himla länge!

Igår fick jag äntligen krama om min älskade Nina! Vi har pratat VARJE DAG sedan September och igår sågs vi för första gången. Det började med att hon började följa mig på mitt växtkonto och sen när jag började min viktresa så började vi prata allt mer då hon också är ett träningsfreak. Hon har tränat i flera år så jag har nog ställt tusen frågor angående hur jag ska utföra olika övningar osv. Mitt liv hade känts otroligt tomt utan Nina. Vi har så mycket gemensamt. Japan, kläder, smink, träningen, växterna osv.

Och igår kom dag som jag längtat efter så himla länge!

Hon fyllde år förra veckan så vi åkte ner för att fira hennes födelsedag. Det var verkligen en jätte mysig dag och jag ville aldrig att dagen skulle ta slut! Hennes sambo lagade hamburgare till oss och gjorde egna pommes. Har velat testa hans mat i månader och wow va gott det var! Blev verkligen inte besviken! Längtar redan tills vi ses nästa gång! Då får de komma och hälsa på oss och se hur vi bor.

Nu ska jag ta tag i dagens fullspäckade schema. Jag har en massa produkter som jag ska recensera till er. Jag har hela sex paket som jag ska skicka. Gymmet väntar naturligtvis, en hundpromenad och sedan ska jag tillbaka till tandläkaren.

LIFE UPDATE | Glute Workout + min nya kollega

Life Update

April kom som en käftsmäll. Helt plötsligt så är hela månaden bokad förutom två dagar. Jag är just nu på en väldigt bra plats med min träning. Både träningen och kosten går riktigt bra vilket ger resultat. Mitt stora fokus sen ett par veckor tillbaka är att verkligen se till att jag kommer upp i mitt kaloriintag. 160 g protein VARJE DAG!

Glute workout

Men även om allt går bra så är det ont om tid för att uppnå mitt mål. Jag hoppas att jag den 1 Maj 2025 kommer väga 75 kg eller mindre. Men jag tror tyvärr inte att jag kommer kunna uppnå det målet. I dagens vlogg pratar jag om mina tankar kring detta.

Ny kollega

Första kvartalet på mitt företag har passerat och just nu ser allt väldigt bra ut. Jag har fått tillbaka en av mina gamla hundar, Luna (som ni får träffa i vloggen) vilket jag är så otroligt glad för. Jag älskar mitt jobb som hundrastare och Luna är en så himla go tjej. Hoppas att ni kommer tycka om vloggen.

En fullspäckad Måndag

Det är Måndag, solen skiner och min energi nivå idag har varit maxad trots endast 6 timmars sömn. Startade morgonen redan klockan sex. Hann skriva ut lite viktiga papper som jag behövde ha med mig idag, betalade in preliminärskatten, samt tittade över ekonomin. Börsen går inte speciellt bra just nu (undra vems fel det är…) så jag loggar in då och då för att ha koll på läget.

En fullspäckad Måndag

Hade ett riktigt bra pass på gymmet idag. Är besatt av Ed Sheerans nya låt Azizam. Har ni inte hört den så måste ni lyssna! Den går på repeat nu vill jag lova. Efter gymmet gick jag hem, låt lite lunch och sedan hade jag en härlig promenad i solen med Fia. Pratade med mamma i telefonen samtidigt vilket alltid är lika trevligt.

En fullspäckad Måndag

Klockan14:30 hade jag ett möte. Det är nämligen så att jag har fått in en ”ny” hund i företaget. Det är ingen mindre än Luna som kommer tillbaka. Jag är så himla glad. Jag vill få in mer hundar i företaget och då jag redan känner Luna samt hennes ägare så känns det väldigt tryggt. Ni kommer få se en hel del av Luna nu framöver på min instagram och även Youtube. Jag älskar verkligen mitt jobb som hundrastare. Jag får spendera så mycket tid utomhus men jag får också motion samt så mycket kärlek från hundarna.

En fullspäckad Måndag
Fina Luna, denna bilden tog jag i Oktober 2023 på henne.

Sen älskar jag att driva företag! Det är så jäkla underbart att vara sin egna chef. Efter alla anställningar som jag har haft i mitt liv så har jag verkligen hittat hem nu. Jag ska driva mitt egna företag, vara min egna chef för då kan jag få allt på mitt sätt. Det är naturligtvis mycket jobb och ansvar. Men det är så värt det. Och jag strävar inte efter att bli super rik. Lyckas jag bara få en inkomst som gör att jag överlever månad för månad så är jag världens lyckligaste.

Efter mötet med Luna så gick jag förbi Fernanda. Jag ska nämligen passa Tvångströjan aka Salmiakki (hennes katt) nästa vecka. Så vi gick igenom lite grejer samt pratade ikapp om livet. Efter det så gick jag hem och började jobba med administrativa saker. Det har med andra ord varit fullt upp denna Måndagen. Nu ligger jag helt död på soffan. Klockan har hunnit bli 20:24 och jag har precis jobbat klart för idag.