Har ett gäng bilder från Midsommar

Har ett gäng bilder från Midsommar

Denna magiska smörgåstårtan som jag gjorde till Midsommar kommer ni få receptet på imorgon

Har ett gäng bilder från Midsommar som jag inte har delat med er. Tänker att det är lika bra att göra det nu innan det känns som att det är old news. Denna veckan bjuder på riktigt sommarväder och det syns. Jag har blivit så brun på endast några dagar. Det är nackdelen med att inte vara helsvensk. Jag har egentligen inget emot att bli brun men jag hatar linjer samt att jag vet hur mycket huden åldras när den blir brun och det är min största skräck. Samtidigt försöker jag tänka att jag vistas väldigt lite i solen till skillnad från många andra som ligger och pressar i solen samt åker utomlands. Är jätte noga med att återfukta huden varje dag men jag kan ändå inte låta bli att få dåligt samvete.

Har ett gäng bilder från Midsommar
Har ett gäng bilder från Midsommar

Överbelastade mitt ben under intervallträningen

För två veckor sedan när jag sprang (Tisdagar är mina intervalldagar) så överbelastade jag mitt vänsterben. Det ville inte släppa och satt i under flera dagar. Förra Tisdagen vågade jag inte spinga alls utan körde överkropp istället. Jag känner fortfarande av att allt inte är helt hundra med benet så planen idag är att köra överkropp på gymmet och avsluta med ett kortare intervallpass för att se hur benet reagerar. Är det något som jag absolut inte får skada så är det mina ben i och med att jag behöver kunna gå för att jobba med hundarna.

Bokat klipptid

Ikväll har jag styrelsemöte och innan det behöver jag få undan en massa jobb. Har även bokat in klipptid i början av nästa månad. Det var år sedan jag gick och klippte mig hos min frisör. Jag klipper alltid mig själv men nu är jag sugen på att få lite mer volym i håret samt bli av med alla kluvna toppar. Jag är extremt håröm så jag hatar när folk tar i mitt hår. När jag går till min frisör så tvättar jag alltid håret själv här hemma innan jag går dit för det värsta jag vet är schamponeringen. Men jag ser fram emot att få håret friskare. Försöker fortfarande få håret längre och har även börjat köra red-light i håret för att hjälpa till att stärka håret. Upplever att mitt hår har blivit mycket tunnare de sista åren vilket jag inte uppskattar!

Midsommar 2026

Årets bästa högtid är här, Midsommar. Som tradition så firade vi den ute i Öresjö tillsammans med familj och vänner. Vädret var helt magiskt och humöret på topp! Vi åt otroligt god mat, spelade spel, skrattade mycket och skapade underbara minnen tillsammans.

Så gör du din egen Midsommarkrans

I denna videon visar jag hur jag gör mina Midsommarkransar. Genom åren så har jag haft olika tekniker men den som jag visar i denna videon är den absolut bästa enligt mig.

Det du behöver för att göra en Midsommarkrans:
🩷 Midsommarkransstomme
Jag köpte en Midsommarkrans med fejk blommor som jag klippte bort och sedan dess så har jag använt den stommen. Extra bra om den har band där bak så du kan ändra storleken.
🩷 Grön ståltråd
🩷 Sekatör eller sax
🩷 Björkblad eller annat grönt
🩷 Blommor

Blommorna som jag använde:
🩷 Prärieklocka
🩷 Krysantemum
🩷 Rosor

Få kransen att hålla längre:
Förvara din Midsommarkrans i kylen. Lägg den i en platspåse som du sprayar med vatten. Detta kommer göra att din Midsommarkrans håller sig i flera dagar.

Midsommarveckan är här

Midsommarveckan är här

Dagarna är fullspäckade och denna veckan är inget undantag. Behöver jag ens säga att jag räknar ner veckorna till min semester? Midsommarveckan är här, vilket betyder att det är mer än vanligt att göra. Idag ska vi åka och handla maten som jag ska förbereda inför Midsommarfirandet. Imorgon ska jag köpa blommorna till min krans. Samt filma en tutorial när jag gör kransen. den ska också redigeras och publiceras imorgon. Stressigt värre!

Midsommarveckan är här

På Torsdag ska jag göra maten som jag ska ta med ut till Öresjö. Jag ska göra köttbullar och smörgåstårta. Tänkte även filma när jag gör smörgåstårtan vilket resulterar i ännu mer jobb. Sen på Midsommar så ska jag vlogga hela dagen. Den videon kommer jag sitta och redigera på Lördagen då den ska upp på Söndag. Och på Söndag åker vi ut igen till Öresjö för då ska vi fira Jonas som fyllde år förra helgen.

Midsommarveckan är här


Visst vattnas det i munnen va dessa bilderna!
Ni missade väl inte när jag besökte Lemon Garden?

Så det är en fullspäckad vecka med andra ord. När jag har såna här veckor så tar jag alltid en dag i taget. Annars blir jag lätt överväldigad. Något roligt som händer i slutet av denna månaden är att jag får in en ny hund i företaget. Det är endast under en veckas tid. Men då Juli är min sämsta månad för alla hundarna går på sommarlov då, så är jag glad över att få in lite mer pengar än vad jag hade räknat med i företaget.

Jag har fått ändra om i mitt sätt att arbeta när det kommer till företaget

Så är det för alla som driver företag. Man behöver gå igenom statistik, se över vart man behöver lägga mer/mindre tid. För ett år sedan så hade jag aldrig tackat ja till att ta in en hund på endast en vecka. Men saker ser annorlunda ut nu. Arbetsmarknaden är fruktansvärd och det påverkar naturligtvis mig som driver företag. Kan fler hundägare vara hemma med sina hundar så har de inget behov av en hundrastare. Men jag försöker tänka positivt. Jag har tre fantastiska hundar som jag får arbeta tillsammans med varje vecka. Och den extra bonusen är att deras ägare är lika fantastiska dom. Det är inte alla som går till jobbet med ett leende på läpparna men jag gör det.

Midsommarveckan är här

Det som gör att jag längtar så mycket efter min semester från hundarna är att inte ha några tider att passa. Kunna göra vad jag vill, när jag vill. Jag kommer fortfarande jobba med mina sociala medier så någon större ledighet kommer jag inte att ha. Men det gör mycket mentalt att känna att man äger sin tid. Sen kommer jag naturligtvis att sakna hundarna. Det gör jag alltid när de har sina lov. Men har jag tur så träffar jag på dom ute på stan. Vi har inga större semesterplaner inför sommaren vilket är så skönt. Jag vill bara träna, äta gott och skapa fina minnen. Vad ska ni göra på er semester?

Midsommarfest tillsammans med Ellos

Midsommarfest tillsammans med Ellos

Blus | Kjol | Klänning

Nu är det mindre än 2 veckor kvar till årets bästa högtid, Midsommar! Detta har alltid varit min favorit högtid. Fina klänningar, blommor i håret, god mat och en massa skratt. Förra året gjorde jag en helt enorm Midsommarkrans. Detta året ska jag göra en betydligt mindre. Planen är att göra en ny Youtube video där jag visar er steg för steg hur man binder sin egna Midsommarkrans. Har en gammal video men har förbättrat min teknik så därför vill jag göra en ny.

Midsommarfest tillsammans med Ellos

Vas | Serveringsfat | Serveringstallrik | Tallrik Cherry

Vi firar Midsommar ute i Öresjö och jag minns fortfarande första gången som vi kom dit för att fira. Det var som en Astrid Lindgren saga. Först firar vi med familjen genom att äta god mat. Sen vid klockan tre så går alla grannarna tillsammans. Först spelar de som vill fotboll och sedan dansar vi runt stången. Efter det så byter alla om till badkläder och badar i sjön. Sen fortsätter firandet hela natten lång.

Midsommarfest tillsammans med Ellos

Cardigan | Väska

Visst är det konstigt hur vissa bilder kan förmedla en känsla, minne, doft? För när jag ser dessa bilderna så kan jag känna doften av blommorna, sjöbrisen mot huden, smakerna av fikat. Det enda jag önskar var att sommaren var så mycket längre. Maj har redan passerat och snart har halva Juni passerat. Man har alltid så mycket som man vill trycka in på de få veckorna som vi har och allt beror på om vi har bra väder eller inte.

Pyjamasskjorta | Pyjamasbyxor | Cardigan | Pyjamas

Men i år så ignorerar jag vädret helt. Det går inte att vänta in de varma soliga dagarna för det finns ingen försäkran om att de ens kommer komma. Så även om det regnar så går jag runt i mina klänningar. Är det kallt så tar jag bara en kofta över. Jag önskar verkligen att sommaren var så mycket längre. Det har verkligen blivit en av mina favorit årstider och jag vill aldrig att sommaren ska ta slut.

Maxiklänning

Hoppas att ni blev lika inspirerade av denna Midsommar kampanjen som jag blev. Jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig på Midsommar. Har så många nya klänningar att välja på så valet känns svårt i år. Dessutom funderar på att välja att ha en klänning i färg detta året. Förra året hade jag en vit klänning så det känns roligare att ha en med färg detta året. Har ni bestämt er för vad ni ska ha på er på er Midsommarfest? Om inte så hoppas jag att någon av dessa kläderna faller er i smaken eller kan ge inspiration.