En lugnare vecka väntar

En lugnare vecka väntar

I Lördags hade jag en mysdag med Ge. Först gymmade vi tillsammans och sedan så tog vi en fika på 12 Knots Coffee. Jag har inte varit där sen Alla hjärtans dag. Kunde tyvärr inte äta något pga mina tänder. Grät lite inombords, men tog en Jeju Matcha. Så mysigt att även ses utanför gymmet.

TBE och Stelkramps vaccin – Blodet sprutade

Vi var också iväg och vaccinerade oss förra veckan. Vi hade fått sms om att det var dags att fylla på med TBE och i samband med det så frågade dom om vi även ville ha stelkramp. Då jag jobbar med hundar så kände jag att det var lika bra att fylla på. Varken jag eller min man är spruträdda men vi var inte beredda på att när hon drar ut första sprutan från Johans arm så SPRUTAR BLODET. Jag satt där helt i chock och var så glad över att det inte lyckades träffa mig. Vi hade varit på gymmet precis innan och det är inte att rekommendera märkte vi haha. Nu när jag skriver detta har det gått 48 timmar sedan vi tog sprutorna och vi har haft så fruktansvärt ont i armarna. Står att det kan ta upp till 5 dar innan värken går över.

En lugnare vecka väntar

En lugnare vecka väntar

Denna veckan blir en lugnare vecka då en av hundarna är på semester. Varför är det alltid så att jag som vill jobba (mycket) inte kan det medan andra som vill jobba mindre får jobba mer? Men det ger mig tid till att fokusera mer på mina sociala medier. Jag har inte velat vara framför kameran då jag har haft så ont i munnen på grund av mina tänder samt att förra veckan var väldigt känslomässig. Så denna veckan behöver jag filma, filma, filma! Måste också ta nya bilder till Instagram.

En lugnare vecka väntar

Cheong
En lugnare vecka väntar
Cheong

När vi satt och fikade så fick vi smaka på en ny dryck som de har på menyn. Cheong som är fermenterad frukt som sedan blandas med bubbelvatten. Tror man kan jämföra det med vår flädersaft här i Sverige. Den var så sjukt god! Otroligt fräsch och helt perfekt för de varma sommardagarna som förhoppningsvis kommer denna veckan. Kan varmt rekommendera att ni testar denna.

Ta mig tillbaka till Alla hjärtans dag!

Ta mig tillbaka till Alla hjärtans dag!

Ta mig tillbaka till Alla hjärtans dag!

Vi hade verkligen en så perfekt Alla hjärtans dag i Lördags. Att vakna upp på morgonen med fjärilar i magen är bästa känslan. Detta var vår 17 Alla hjärtans dag tillsammans och utan tvekan den bästa hittills. Vi gjorde egentligen inget speciellt men det var bara en så mysig dag. Kanske var det för att Johan hade varit borta halva veckan vilket gjorde att vi hade fått sakna varandra lite extra.

Ta mig tillbaka till Alla hjärtans dag!

12 knots coffee

Vi gick till mitt favorit ställe 12 Knots Coffee. Jag har inte kunnat släppa deras Skagen macka sedan jag åt den första gången. Den är så galet god! Ni måste prova den. Något som var väldigt roligt var att vi träffade en av Johans gamla klasskompisar från gymnasiet när vi fikade. Vi pratade lite och hade det så trevligt så jag bjöd över henne och hennes sambo till vårt bord. Så himla mysigt!

Johan beställde in deras Sesam Choklad (varm) och den föll mig inte riktigt i smaken. Den var god men jag hade förväntat mig att den skulle smaka som klassisk varm choklad. Smaken skulle jag beskriva som en svensk varm choklad gjord på light produkter. Den smakade lite svagare.

Ni får även komma ihåg att jag är extremt kräsen, samt aldrig provar nya saker. Att jag har provat så här många nya saker på så kort tid gör till och med mig imponerad haha. Och jag vill inte avskräcka er när jag skriver att något inte faller mig helt i smaken. Är ni sugna, prova!

Ta mig tillbaka till Alla hjärtans dag!

De har en hel del fika på menyn och vi gick all in!

Deras Tiramisu hade Johan var sugen på länge och den gjorde honom inte besviken! Jag äter inte Tiramisu så jag provade den inte men han tyckte att den var väldigt god. De hade även gjort kärleksmums i form av ett hjärta i och med att det var Alla hjärtans dag och den var så god! Måste även berömma dom för att storlekarna på maten är väldigt bra. Sedan inflationen så upplever jag att det kostar mer att äta ute men man får mindre på tallriken. Så är det inte på 12 Knots Coffee. Här får man vad man betalar för och det älskar jag.

Ta mig tillbaka till Alla hjärtans dag!
Ta mig tillbaka till Alla hjärtans dag!

12 knots coffee

Här har ni dryckerna som jag kommer dricka hela sommaren lång. Vi beställde in Jeju matcha både som varm och kall. Och så beställde vi Sesam Choklad i varm och kall. Det som är lite roligt är att jag tycker Jeju Matcha är godare varm men Sesam Choklad var MAGISK kall. OMG! Jag trodde jag dött och kommit till himmelriket. Ni MÅSTE prova den! Något som jag också tyckte var kul var att jag tyckte den kalla Jeju Matchan var godare denna gången. Tänker att jag kanske börjar vänja mig. Men dessa två kommer jag dricka mycket av i sommar (och resten av året haha).

Här har ni den godaste cheesecaken som jag någonsin ätit!

Ni MÅSTE prova deras daim cheesecake! På menyn så står det att de har en daimtårta med vaniljglass och jag misstänker att detta är den. Så sjukt god! Något som jag älskar med 12 Knots Coffee förutom att de är super trevliga och har så mycket gott. Det är att man får ta med sig hundar! Det var flera hundar där under tiden som vi var där. Efter att vi hade fikat så åkte vi iväg och gjorde lite ärenden. Sen när vi kom hem så drack vi te, åt choklad och kollade anime samt X-Men. En helt perfekt Alla hjärtans dag om ni frågar mig.